Jak otworzyć Agencję Ubezpieczeniową

Praca Agenta Ubezpieczeniowego jest i łatwa i zarazem trudna. Jak każda praca ma swoje blaski i ciebie, naszym zdaniem jednak ma znacznie więcej pozytywów.

Pomyślisz, że to ciężka praca? Bez długich urlopów, czasami bez weekendów, czasem w sobotę, niedzielę czy wieczorami i na pewno w nienormowanych godzinach pracy. Kierowcy zawodowi, kelnerzy, pracownice kas w hipermarketach, i wiele innych zawodów ma gorzej niż my.

PLUSY MINUSY
To stabilne źródło dochodu Ale bazę klientów buduje się dwa do trzech lat
Możesz dopasować godziny pracy i być „lotnym” agentem Ale w pewnym momencie i tak musisz posiadać biuro, ponieważ część Klientów woli przyjechać w znajome miejsce
Możesz prowadzić działalność w miejscu, które Ci się podoba i gdzie chcesz Ale pod warunkiem, że pod biurem masz miejsce parkingowe dla Klientów
Spotykasz mnóstwo ludzi, możesz znaleźć dobrych znajomych czy nawet przyjaciół Ale nie ubezpieczaj rodziny i znajomych, jeśli nie chcesz ich stracić
Masz ciekawą pracę, mało nudną, bogatą w różne sytuacje Ale mówią, że praca z ludźmi jest najgorsza. Będziesz czasami czuł się niesprawiedliwe potraktowany przez Klienta.
Musisz posiadać ogromną wiedzę, nie tylko ubezpieczeniową, ale i życiową, wtedy lepiej obsługujesz Klientów Ale nabycie tej wiedzy (podstawowej) to kilkumiesięczny proces i jak księgowa musisz być zawsze na bieżąco ze zmianami
Masz multiagencję, więc prowadzisz kompleksową obsługę Ale musisz mieć czas na naukę, szkolenia, nadążać za ilością zmian produktowych i merytorycznych
Zarobisz na swoje utrzymanie pod warunkiem, że będzie to dla Ciebie priorytetowe źródło zarobku i będziesz zdesperowany W innym przypadku, prowadząc działalność po godzinach normalnej pracy, nie będzie zarabiał wystarczająco dużo, aby czuć się zawsze motywowanym i kiedyś przestaniesz to robić.
Kiedyś będziesz mógł się rozwijać, więc zatrudnisz pracowników i wreszcie pojedziesz na urlop Ale zaczną się rotacje i inne problemy związane z zasobami ludzkimi

Więc jeśli już się zdecydowałeś, to wystarczy jedynie:

  • 1. Jeśli prowadzisz już działalność, wystarczy uzupełnić wpis do CEIDG o numery PKD związane z działalnością ubezpieczeniową i szacowaniem ryzyka – wpis jest darmowy
  • 2. Jeśli zakładasz działalność, musisz ponieść koszty:
    • a. Rejestracji firmy
    • b. Pieczątki firmowej
    • c. Sprzętu biurowego (komputera, drukarki ze skanerem)
    • d. Dostępu do internetu
    • e. Telefonu komórkowego
    • f. Księgowej, o ile nie masz obsługi rodzinnej
  • 3. Opłacasz składki ZUS
    • a. Jako nowa działalność, na preferencyjnych warunkach przez dwa lata, płacisz tylko składki zdrowotne, koszt 279,41 zł miesięcznie
    • b. Jako działalność istniejąca – płacisz te same składki ZUS
    • c. Jako działalność dodatkowa do umowy o pracę – płacisz wyłącznie składki zdrowotne, 279,41 zł miesięcznie
  • 4. Wynajęcie biura
    • a. Jeśli już chcesz, możesz lub musisz je wynająć, zadbaj o miejsce parkingowe, bliskie i bezpłatne
    • b. Znajdź biuro w okolicy, w której bywają ludzie, ale pamiętaj, że większość Twojego portfela to komunikacja, więc dalej dbaj o parking
    • c. Szukaj biura na parterze, masz do dyspozycji całe okno do zareklamowania swoich usług.
    • d. Biuro na innej kondygnacji, niż parter przyciąga mniej klientów, nie pomoże nawet reklama na budynku.







FORMULARZ KONTAKTOWY


My przejmujemy rozliczenia polis i rozliczenia finansowe
- Ty masz czas na sprzedaż